با کلیک روی تابلو به صفحه اصلی وبگاه بروید

چهارشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۵

کتاب چند نکته و چند سانتیمتر از واقعیت

کتاب چند نكته،وچند‌ سانتيمترازواقعيت
كندوكاوي در باره ماجراي هفده ژوئن
دستگيري مجاهدين در فرانسه
و برخي قضاياي پيرامون آن

اسماعيل‌وفا يغمائي
این کتاب در سال 2003 اندکی پس از دستگیری مجاهدین نوشته شده است
عصر عظمت هاي غول‌آساي عمارت‌ها
و دروغ…
و وحشت بارترين سكوت ها…
عصري كه شرم و حق ، حسابش جداست…

«احمد شاملو»

آغاز ماجرا
صبح روز هفده ژوئن،پس از پخش خبر تهاجم گسترده پليس و نيروهاي امنيتي فرانسه به سيزده خانه‌و محل اقامت پناهندگان و هواداران مجاهدين،و در راس همه تهاجم به دفتر شوراي ملي مقاومت ايران و خانه‌دكتر صالح رجوي در «اُور سور اواز» ـ محلي‌كه بيست و يكي دو سال است براي ممانعت از حمله تروريستي‌ حكومت آخوندها تحت حفاظت ژاندارمري قرار دارد ـ تلفن هاي خانه‌هاي‌ شمار زيادي از ايرانيان در فرانسه و بسياري ديگرازكشورها به صدا در آمدند و خبر از اين تهاجم في الواقع «عجيب و غريب» و «تاريخي» و دستگيري حدود صد و هفتاد نفر از هواداران و شناخته شدگان دنياي مبارزه عليه حكومت‌آخوندي و در زمره اينان خانم مريم رجوي را دادند.
من حدود ساعت هفت صبح با تلفن يكي از دوستان سحرخيز كه از راديو فرانس انفوخبر را شنيده بود از ماجرا با خبر شدم.
خبر براي من‌كه چندان آدم خوشبيني هم نيستم‌شوك آور بودوبراي مدتي گيجم كرد.
رسانه ها‌ با جار و جنجال فراوان خبر مي‌دادند‌كه بزرگترين حمله و تهاجم پليس‌فرانسه در سي سال اخير، ـ يعني در حقيقت يك لشكر كشي كامل عليه تروريسم ـ صورت گرفته است ، در همين جا ميتوانيد بدانيد كه چرا روي «تاريخي بودن» اين تهاجم تاكيد كردم. چند ساعت بعد، با پرس و جو از اين و آن، بيشتر از ماجرا و نامهاي دستگير شدگان يعني «تروريستهاي دستگير شده!» با خبر شدم .حالا با اطلاع از نامهاي دستگير شدگان ميتوانم با بالا بردن دست راست خود به تمام مقدسات شرعي و عرفي عالم سوگند ياد كنم كه تقريبا از حدود بيست و هشت سال قبل تا همين امروز، و در طول راهها و سالها با شماري از اين تروريست ها آشنا شده، نشست و بر خاست و معاشرت و بحث و فحص داشته و خلاصه آنها را مي شناسم .
با اعتراف به اين آشنائي،و با تاكيد بر اين كه به طور شخصي هم ازخشونت، تروريسم و تروريست بيزارم ،وجدان و عقل حكم ميكنند كه اين اطلاعات در اختيار ديگران هم قرار بگيرد، بنابر اين به طور مختصر و اشاره وار به معرفي برخي از آنها مي پردازم . متاسفانه در اين نوشته امكان معرفي تمامي افرادي را كه من ميشناسم وجود ندارد، به همين علت از سايردوستان و كساني كه امكان معرفي تمام اين افراد را دارند، بخصوص از دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران تقاضا ميكنم كتابي در معرفي كامل .... ادامه کتاب را در بخش نوشته ها دنبال کنید
ل

هیچ نظری موجود نیست: