با کلیک روی تابلو به صفحه اصلی وبگاه بروید

جمعه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۵

سه کفتگوی کوتاه

سه گفتگوي كوتاه
دكتر زري اصفهاني ــ اسماعيل وفا يغمائي
گفتگوي اول: مساله شورش تبريزو…

زري اصفهانی ا:
در ده پانزده روز گذشته تا امروز با مساله سياسي اجتماعي شورش وتظاهرات در شهرهاي آذربايجان روبرو بوديم و نيزچهره نامداري از فرهنگ و ادب ايران آقاي به آذين درگذشت و نيز سالگرد قيام پانزده خرداد است مي خواستم نظر شما را در اين موارد بدانم نيو اول از همه قيام تبريز.
يغمائي:
پيش از اين در يكي دو شعر نظراتم را نوشته ام. شورش مردم چند شهرآذربايجان گوشه اي از خشم تمام مردم ماست در مقابله با فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران.
اصفهاني:
در خارج كشور كساني هستند كه در رابطه با مساله آذربايجان دم از استقلال و گاهي تجزيه مي زنند و از شوونيسم فارس عليه مليت ترك سخن مي گويند. نظر شما در اين باره چيست و تا چه اندازه اين نظراها واقعي است ؟
يغمائي:
جواب اينها را به تركهاي آذربايجان در داخل كشور واگذار كنيم. تركها تا به حال چندين بار در طول تاريخ جواب خودشان را داده اند ، بالاخره اين مملكت روزي از زير سلطه ملاها بيرون مي آيد و تركهاي ايران اعم از تركهاي آذري و غير اذري حرف خودشان را خواهند زد و نمايندگان خودشان را خواهند فرستاد و معلوم مي شود حقيقت چيست. زياد نگران حرفهائي كه در خارج كشور زده مي شود نباشيد و از جمله توجه كنيد وقتي كه جمهوري اسلامي دائم مي خواهد صدور انقلاب كند و اينجا و آنجا مشغول انگولك سياسي ـ اسلامي ـ توحيدي است !! مثلا آمريكا و اسرائيل بدشان نمي آيد كه از اينطرف و انطرف به طور متقابل انگولك جهاندارانه!! بكنند و بگويند تجزيه ات مي كنيم و دردسر برايت درست مي كنيم، دست اين دولتها كه چلاق نيست ماشالله از انطرف کره زمین دستشان را دراز کرده و میوه جات و ثمرات اینطرف کره ارض را در هرجا نوش جان و گوارای وجود می کنند ولي در هر حال جواب این مساله را از ميليونها ترك و آذري داخل كشور خواهيم شنيد...ادامه مطلب را در بخش مصاحبه ها بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست: